Sunday 28 August 2011

It's Time For Raya !!


hooreyyy now raya just tinggal a few days ja lagi..memang excited la kitorang semua maklomla bahang raya dah rasa ;) 
i'm sure that all of you now busy with the persiapan raya kan ya la mana nak tukar langsir baru, sofa baru, baju baru bak kata orang semuanya serba baru la kan ? ohhh lupa mesti korang buat kuih raya dengan banyak sekali kan ? hehe sharing la sikit dengan kitorang lolz
hmmm cerita pasal buat kuih raya ni kan actually aku ada story lolz nak sharing dengan korang..semalam abang chik aku planning nak buat kuih raya, then dia ajak la aku, baby and abang chaq aku so kitorang pon agree ja la, dah memang jadi tanggungjawab kitorang melakukannya bersama-sama..then sesi membuat kuih raya pon bermula pada pukul 1 pagi sampai la kitorang tidur pukul 5 pagi..lama tak ? memang happy gila la masa tu yea la moments macam tu dah tak mai lagi nanti so ambil kesempatan masa ni ja la ;)
but unfortunately kuih kitorang kurang menjadi..haha..rasa macam nak buang pon ada juga..actually kuih raya yang kitorang nak buat tu lebih kurang macam " London Choco Roll " la kot aku rasa but kitorang punya la gulung sampai jadi besar..haha..bila dah besar just berapa ja boleh kitorang dapat kan ? dan aku rasa boleh buat minum petang ja la..haha..
lastly kitorang buntu tak tahu nak buat apa dah ? and finally kitorang dapat idea buat " samperit " so aku pon buat la sampai habis..geram tu ada la juga coz kuih yang kitorang planning tak jadi ;( 
ohhh yea for tomorrow kitorang dah nak balik kampung kat Penang because nak masak segala juadah di hari raya kat sana..hehe..tak sabarnya malam raya coz kitorang selalu main firework..hehe
 aku rasa habis duit coz nak beli mercun ja..ish ish..bahaya bahaya !!
korang hati-hati ok bila main mercun, takut bila nak buat exam SPM jari dah tertanggal !! huhu

so i take this opportunity to wish to all of you
" SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN "

No comments:

Post a Comment